Etika ? Ľútosť, alebo súcit ??
Neľutujme , súcíťme , nehodnoťme, ale akceptujme :) ... Občas sa treba na rôzne stavy ľudí a situácie naozaj pozerať s nadhľadom, s trochou pochopenia pre nedokonalosť, alebo aj s úsmevom :) :) ;)Dnes od rána riešim také zaujímavé témy...
Najprv mi prišla sms od známej, ktorá sa venuje predaju výživových doplnkov. Vraj či poznám konkrétnych podnikateľov. Napísala som jej, že áno a o čo ide ?
Prezentovali svoje výrobky pre zdravie tak, že jej doplnky výživy bez toho aby ich poznali, použili ako zlý výber... Zhodou okolnosti sa tohto seminára zúčastnila jej maminka. Najzaujímavejšie je to, že reklama tovaru pokiaľ je robená ako dehonestovanie iného tovaru je dosť neetická a samozrejme aj neprofesionálna a manipulatívna. Tento manželský pár sa však považuje za etikoterapeutov. Tak som si len tak v mysli dala otázku ?? ako to ?? Hneď sa vo mne objavil súcit, že asi majú na to svoj dôvod, možno strach , pocit viny, alebo hocičo čo ja vôbec nechápem .. Možno to len ľudia ktorí počúvali prezentáciu nepochopili ?? ?
Hneď na to mi prišiel mail od jedného dosť známeho kouča – motivátora. Už v názve uviedol, že mu je ľúto človeka, ktorý mu volal a ponúkal služby. Hmm ľuto?
Najprv som si však článok prečítala, lebo možno len nesprávne definoval svoju emóciu.
Ľútosť totižto je stav ega, keď ten čo iného ľutuje sa považuje za viac a lepším.
Nepomýlil si emóciu, písal niečo o tom, že človeka ktorý mu volal síce nechce hodnotiť, ale to ako ponúka svoje služby patrí do stredoveku a podobne. Teda hodnotil ...
Asi ste všetci presýtení nekonečnými telefonátmi, keď vám niekto ponúka svoje služby o ktoré nemáte záujem. Aj ja, priznám sa. No naučila som sa, že na druhej strane je človek , možno sa len učí, možno je veľmi úspešný... Preto zdvorilo, keď nemám záujem ukončím hovor. No na druhej strane je vo mne obchodník, ktorý hovorí: Nie je to nič nezvyčajne takto oslovovať klienta a asi im to funguje, keď to stále robia. Veď aj maily sú veľmi podobne, reklamy, ktoré sa na vás vyrútia len čo otvoríte web, reklamy v TV ktorých je viac ako dĺžka filmu atď., atď.
V každom prípade, každý máme svoju cestu poznania, učenia či v osobnom živote, alebo profesionálne. Niekedy na začiatku ten náš prejav nemusí byť úplne najideálnejší. No bez niektorých krokov a chýb by sme sa nedostali práve tam, kam potrebujeme. Tým pádom žiadna chyba nie je chybou, je to len schod na ceste k vlastnému poznaniu. Motivátor len na základe vlastnej domnienky, že telefonista text čítal, osobe pripísal aj stav, že ho práca nenapĺňa. Neviem na akom základe k tejto súvislosti prišiel???
Súhlasím s ním, mali by sme všetci robiť to, čo nás baví, napĺňa a robí nám radosť, koľko by sa zmenilo... :)
Koľko ľudí by bolo šťastných a zdravých ... Preto sa venujem koučingu a terapiám, aby sa ľudia zbavili vlastných blokov a vlastných chybných programov a našli svoje osobné radosti.
Aby ste išli krok po kroku k vlastnému šťastiu a práci ktorá vás baví.
Život je mnoho programov a našich volieb ... :)
Naša psychika, mozog vyberá vždy to, čo je pre nás v danom momente najlepšie a najeefektívnejšie. Aj keď neskôr to hodnotíme inak. Z každého konania, postoja vznikajú karmické následky, ale tie môžu byť aj veľmi príjemné... :)
O karme viac zas nabudúce :)
Neľutujme , súcíťme , nehodnoťme, ale akceptujme :) ...
Občas sa treba na rôzne stavy ľudí a situácie naozaj pozerať s nadhľadom, s trochou pochopenia pre nedokonalosť, alebo aj s úsmevom :) :) ;)
A na záver :) prajem, aby sa darilo etikoterapeutom ( lebo etikoterapia je super :) ).
Aby sa darilo predajcom doplnkov výživy.
Prajem aby si každý našiel ten doplnok, ktorý pomáha a vyhovuje práve jemu.
Prajem všetkým telefonistom, aby na opačnej linke vždy zazneli aj pekné slová.
Aby sme všetci robili to, čo nás baví a napĺňa
a ďakujem za podnetné dnešné témy :)